Hyggetur til den lokale P&T

Skrevet af den jul 28, 2015 i I do my run | 0 kommentarer

27 juli 2015

Under en grillaften den anden dag, kom min bror pludselig på om vi ikke skulle tage ud og fiske dagen efter. Han plejer ellers ikke sådan at fiske, andet end når vi har taget nogle ture sammen som familie. Men vi aftalte lige at se vejret an og så ellers besøge den lokale put and take  i Oddense, hvis det viste sig at være ok. På trods af en dag med meget regn og mørke skyer, så så aftenen ud til at blive regnfri og vi bestemte os til at skulle afsted. Det var kun min bror, min nevø og jeg. Min brors kæreste var så venlig at komme med cola og kage til os, så det var slet ikke så dårligt.

Vi ville kun lige tage to timers fiskeri fra kl 19.15-21.15. Bare lige for at være lidt afsted og måske være heldig at fange en ørred eller to. Jeg startede ud med lidt spinnefiskeri, mens min bror og nevø fiskede med powerbait. Vi så et par fisk springe lige da vi kom, men kunne ikke høreså mange meldinger om fisk rundt om søen. Der gik dog ikke længe fra da vi kom før vi så fisk blive fanget, samt se at der var fanget lidt allerede.

Efter en halv times tid bestemmer jeg mig dog til at fiske lidt med min fluestang. Jeg går derfor ned i den ene ende, da der kun er rigtig plads til de i de to ender. Men desværre så sker der ikke rigtig noget og vinden driller en smule. Jeg pakker derfor fluestangen ned og spinnefisker igen med en lille hvid stripper. Det viser sig at være et godt valg. Ca 20 minutter før vi skal stopper kommer der er et godt hug og derefter et godt udløb på min spinnestang og en flot regnbueørred er kroget. Desværre knækker min stang midt under fighten og nu er gode råd dyre. Heldigvis er der stadig to øjer tilbage på den resterende del af stangen og det lykkes med nød og næppe at få fisken ind over netkanten. Mens vi bror og nevø fisker færdig, går jeg op og får vejet og renset den flotte 2,4 kg regnbueørred. Alt i alt en rigtig hyggelig tur til HP’s fiskesø i Oddense.

Besvar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>