KarupÅ giver stadig godt

Skrevet af den aug 12, 2016 i I do my run | 0 kommentarer

7 aug 3

Læsere af bloggen lagde nok mærke til at jeg havde nogle gode ture til KarupÅ lige før jeg tog 3 uger på sommerferie i udlandet. Jeg må da også ærligt indrømme, at selvom vi havde en fantastisk god ferie, så var jeg i mit hovede flere gange ved KarupÅ. Jeg var da også kun lige kommet hjem dagen forinden, før turen ingen gik til åen med stangen under armen. Den første tur må dog siges at være alt andet end effektivt. Jeg havde meget lyst til at fiske, men kroppen var bare træt ovenpå en helt døgns rejsen med fly og venten i lufthavne. Så det blev mest af alt en gåtur ved åen, hvor jeg da fik kastet lidt hist og her. Derefter gik der et par dage før jeg kom afsted igen og denne gang kunne jeg fiske mere koncentreret. Jeg så da også et par rigtig gode fisk, som var oppe at vende. Men desværre ikke nogen som ville tage min spinner.

På de to første ture efter ferien lagde jeg mærke til at der var langt flere fiskere på de stykker jeg ellers lige havde vænnet mig til at gå på før ferien. Endda så mange, at jeg havde måtte vælge andre stræk at prøve. Det er nu også fint nok at prøve nye stykker og det er der da et lille eventyr i. Men på den anden side ville jeg også bare gerne gå på det stykke, hvor jeg havde sat mig for at lære at kende i denne sæson. Jeg valgte derfor på den 3. tur at komme på et lidt andet tidspunkt end hvad der er typisk for mange ved åen. Det er helt tydeligt at mange kommer for at fiske aftenen og de første mørke timer. Jeg tog i stedet afsted, så jeg kunne starte med at fiske ved 15 tiden og slutte engang når de andre begyndte at komme. Den satsning viste sig at holde stik og der var da heller ikke andre ved det stræk jeg havde forudset mig da jeg ankom. Da jeg vidste at jeg havde god tid, så gik jeg et stykke længere opstrøms end hvad jeg tidligere har gjort, for lige at få et par sving mere med på dagens tur. Det skulle vise sig at være en god satsning. Da jeg var ved at nærme mig sidste sving inden jeg var tilbage på “min” strækning, så fik jeg pludselig et rigtig godt hug. Hugget faldt midt på åen på det lige stykke inden svinget. Jeg var først lidt i tvivl om størrelsen på den, da den svømmede mod mig og jeg ikke rigtig kunne mærke vægten. Men da den kom til overfladen kunne jeg se, at det var en fin blank fisk på hvad jeg ville skyde på ca 2-3 kg på det tidspunkt. Den gav bestemt en hæderlig fight og heldigvis endte det med at jeg kunne nette fisken stille og roligt i vandkanten. Da jeg fik den vejet sagde vægten 2,17 kg og 58 cm. Resten af turen fangede jeg ikke mere, men jeg var egentlig også ligeglad for min dag var reddet. Endelig fisk på krogen igen efter endt sommerferie. Hvad er lige bedre end det?

Besvar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>